Eusko Jaurlaritzak Europar Batasunaren berreraikitzeko funtsetik 2.712 milioi euro bideratu nahi dituela Abiadura Handiko Trena eta Hegoaldeko Trenbide Saihesbidea eraikitzeko. Kopuru hori datozen 4 urteetan erabiltzeko funtsaren % 26,5 da. Funts hori Europako Marshall Plan gisa iragartzen zaigu, Covid-19aren krisiari erantzun irmoa emateko, ekonomia erresilienteagoa, berdeagoa, digitalagoa eta inklusiboagoa lortzeko beharrezkoak diren aldaketetan zentratuta.

EGUZKItik uste dugu hori erabateko astakeria dela. Sindikatu edo eragile sozial bakar bati ere ez zaio galdetu ea non inbertitu nahiko lituzke Europar Batasunak datozen 4 urteetarako banatuko dituen 10.228 milioi euro horiek, eta 2024-2030 aldirako beste 1.375 gehiago izango dira.
 
Europako funtsaren dirua guztiok eta gure seme-alabek datozen urteetan ordaindu beharko dugun zorraren bidez finantzatuko da. Zerga-sistema izugarri atzerakoia denez, diru-bilketa egoera ahulenean dagoen biztanleriaren bizkar gainean eroriko da. Gainera, etorkizunean murrizketa handiagoak eragingo ditu pertsona zaurgarrientzako bideratuta dauden gastu sozialetan. Arlo guztietako murrizketek aurrera jarraitzen duten bitartean, milaka eta milaka pertsona gorriak pasatzen ari direnean, egun batean bai eta hurrengoan ere bai konfinamendu berriez hitz egiten diguten bitartean… egoera zail honetan, Eusko Jaurlaritzaren lehentasuna AHT eta beste azpiegitura handi batzuk dira, eta azpiegitura hauek ez gaituzte putzu honetatik aterako, kontrakoa ordea, putzu horretan gehiago hondoratuko gaituzte hain zuzen.
 
Lehentasunezkotzat jotzen dugu egoeraz jabetzea eta lehen lerroan jartzea AHTra bideratutako funts guztiak benetan behar diren lekuetara bideratzeko aldarrikapena, hau da, Osasuna, Enplegua, Hezkuntza eta Irakaskuntza, Pentsioak, Mendekotasuna, Etxebizitza, eta abar.

AHT izugarri garestia da, alferrikakoa eta ez dugu behar. Natura suntsitzen du eta baliabide ekonomikoak xahutzen ditu. Azkenaldian, hainbat erakunde ofizialek, hala nola Parisko Kontuen Epaitegiak, Madrilgoak, Lisboakoak, Madrilgo Carlos III.a Institutuak eta, oraintsuago, Erantzukizun Fiskaleko Agintaritza Independenteak eta hainbat ekonomista eta fundaziok zalantzan jarri dute haren bideragarritasun ekonomikoa eta finantzarioa, eta baita ere hura geldiarazteko eskatu dute.
  
 
 
 
                    El timo vascongado de las ayudas de Europa con el COVID-19
 
 
El Gobierno Vasco quiere destinar 2.712 millones de euros del fondo de reconstrucción de la Unión Europea al tren de alta velocidad y a la Variante Sur Ferroviaria. Esta cantidad es el 26,5% de dicho fondo para los próximos 4 años. Este fondo se nos anuncia como un Plan Marshall europeo para dar una respuesta contundente a la crisis del covid-19, centrada en las transformaciones necesarias para lograr una economía más resilente, verde, digital e inclusiva.
 
Desde Eguzki entendemos que esto es una absoluta barbaridad. Ningún sindicato ni organización social ha sido consultada sobre dónde les gustaría destinar 10.228 millones de euros de la Unión Europea para los próximos 4 años, a los que se sumarían otros 1.375 euros para el periodo 2024-2030.
 
El dinero del fondo europeo se financiará a través de deuda que deberemos pagar todos y todas así como nuestros hijos e hijas, los años venideros. Siendo el sistema fiscal tremendamente regresivo la recaudación va a recaer sobre la población más desfavorecida .Además va a suponer en el futuro mayores recortes y reducciones en los gastos sociales destinados a las personas más vulnerables. Mientras siguen los recortes en todos los ámbitos, mientras miles y miles de personas están literalmente con el agua al cuello, mientras nos hablan un día sí y otro también de nuevos confinamientos…; en esta situación, la prioridad del gobierno vasco es el TAV y otras grandes infraestructuras que no nos van a sacar de este pozo en el que nos encontramos, sino que nos van a hundir más en él.
 
Consideramos prioritario que se tome conciencia de la situación y se ponga en primera línea la reivindicación de que todos los fondos destinados al TAV se destinen a donde realmente hacen falta es decir, en Empleo, Sanidad, Educación y Enseñanza, Pensiones, Dependencia, Vivienda etc.
 
El TAV es tremendamente caro, inútil e innecesario. Destruye la naturaleza y despilfarra recursos económicos. Últimamente diversas instituciones oficiales como el Tribunal de Cuentas de Paris ,el de Madrid ,el de Lisboa,así como el Instituto Carlos III de Madrid y más recientemente la Autoridad Independiente de Responsabilidad Fiscal, así como múltiples reconocidos economistas y fundaciones han cuestionado su viabilidad económica y financiera y hasta han llegado a solicitar su paralización.